10 Kasım 2015 Salı

AĞUSTOS AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 6


KİTABIN ADI
Ay Yıldız Teşkilatı
KİTABIN YAZARI

Baran Aydın

KİTABIN ÇEVİRMENİ
-
KİTABIN YAYINEVİ
Destek Yayınları
KİTABIN BASKI YILI
2014
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı   
KİTABIN SAYFA SAYISI
295 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10  
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
9/10 


Kurtuluş Savaşımız sırasında İstanbul’da direnişe yardım etmek ve örgütlemek üzere bir çok gizli dernek ve teşkilat kuruldu. Bu dönem üzerine meraklı okurlar, kurulan teşkilatlardan birisinin de “Ay Yıldız Teşkilatı” olduğunu bilirler. Ancak üzerine ciddi bir araştırmaya bugüne kadar rastlayamadım. Kitabı da bu nedenle aldım.
Kitapta bahsedilen konulardan birisi bu teşkilat üzerine anlatımlar. Farklı kaynaklar bulunmadığı için net bir doğruluk payı vermesem de kitapta söz konusu teşkilatın kurtuluştan sonra da devam etmekte olduğu, Atatürk’ün talimatıyla uykuya yatmış olduğu ancak kuşaklar boyu devam edegeldiği anlatılmakta.
İkinci ve bana göre bu kitaptan gerçekten öğrendiğim konu ise “Cumhurbaşkanlığı Forsu” Atatürk’ün ölüm yıldönümüne bu yorumun rastlaması belki ilginç oldu. Bu yüce dehayı bir kez daha rahmetle anmak için iyi bir fırsat.
Bilindiği gibi Atatürk döneminde kabul edilen cumhurbaşkanlığı forsunda ortada bir büyük yıldız ve çevresinde 20 yıldız bulunmakta. Bu kitaptan önce bu forsun detaylarının kimse tarafından bilinmediği ve ortadaki yıldızın cumhuriyetimizi temsil ettiği ve çevredeki yıldızların ise önceki Türk devletlerini sembolize ettiği –uydurulmuştur- . Ve bu kitapta bunun doğru olmadığı gerçeğin ise eski Türk efsanelerinden kaynaklanan bir anlatımı olduğunu öğrendim. Bunu merak edenlerin kitabı okumasını dileyip geçerken, Atatürk’ün kadim Türk efsanelerini bildiğini ve bunu Cumhurbaşkanlığı forsuna taşıyarak en büyük Türk olduğunu göstermesi onun gerçekten en büyük Türk olduğunun kesin delili olduğunu görüyorum.



                                              

6 yorum:

  1. İlk defa duyduğum bilgiler ile yorumunuz benim için aydınlatıcı oldu.
    Okumak gerekli paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bu kitaptan öğrendiğim pek çok yeni bilgi var. Elbette kontrol etmek şartıyla faydalı bilgiler olacaktır.
      Sevgi ve en derin saygılarımla.

      Sil
  2. Mehmet Bey, bu kitabı not ediyorum.. En kısa sürede almak üzere... Zira verdiğiniz bilgi beni hem utandırdı hem de kendi kendime "yazıklar olsun..." dedim. Nasıl bir şey bu.. İnsan kendi ülkesinde kendi geçmişini bilmeyecek ve de tanımayacak kadar aciz olabilir mi.. Sorumlusu kim.. ufff!... Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmenin yaşı yoktur derler. Benim de bu yaşımda öğrendiğim bilgiler. Ama bunların unutturulması ve forsda değişiklik yaparak gerçeğin örtbas edilmesi bence çok daha büyük bir ayıp. Bu da kendine yöneticiyim diyenlerin ayıbıdır.
      Sevgi ve en derin saygılarımla.

      Sil
  3. Mehmet Bey, bu kitapta yer alan önemli bilgileri ben de ilk kez duyuyorum. Çok teşekkür ederim. Kitabı not aldım. Detaylı bir şekilde okumak isterim çünkü. Ve; "Atatürk’ün kadim Türk efsanelerini bildiğini ve bunu Cumhurbaşkanlığı forsuna taşıyarak en büyük Türk olduğunu göstermesi onun gerçekten en büyük Türk olduğunun kesin delili olduğu..." tartışmasızdır. Dünyanın gelmiş geçmiş eşsiz tek lideri. Bir kez daha Ulu Önderin Ruhu Şad Olsun..Saygıyla, sevgiyle, özlemle ve büyük onurla anıyorum.
    Güzel bir haftasonu dilerim. Esenlikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplardan böyle son derece ilginç bilgiler öğrenebilir insan. Elbette farklı kanallardan doğrulamak gerekiyor ihtiyatlı bir yaklaşım açısından. Buna rağmen etkilendiğimiz söyleyebilirim.
      Sevgi ve en derin saygılarımla.

      Sil