23 Ekim 2015 Cuma

LA BASİLİCA Dİ SANT’ANTONİO PADOVA

Padova Üniversitesi’nin gezdikten sonra yine tarihi şehir içerisinde gezimizi sürdürerek San Antonio Bazilikası'na gidiyoruz. Yaklaşık 1.200 metre uzaklıktaki Bazilika’ya gitmek için en kısa yol yaklaşık 12 dakika tutan, önce Via Del Roma’dan devam edip, Via del Santa Chiara üzerinden Via del Bartolomeo Bellano yoluyla ulaşmak olacak.
Padova’nın en önemli Katolik kiliselerinden olan La Basilica di sant'Antonio - Padova’nın inşasına Aziz Antonio’nun ölümünden bir yıl sonra 1232’de başladığı tahmin ediliyor. 1310 yılında tamamlanan yapının koro bölümünün 15. Yüzyıl ortalarında yenilendiği biliniyor.
İç mekan süslemelerinde eklektik bir anlayışla Romanesk, Bizans ve Gotik tarzlar birlikte kullanılmış. 1691 yılında eklenen hazine şapel’i Barok stilde, Bernini’nin öğrencilerinden Filippo Parodi tarafından yapılmış.
Genel görünüm olarak Bizans etkisi hakim ise de yapıya topluca dışarıdan bakıldığında İslami minare etkisi hissediliyor.
İç süslemelerde freskolar Altichiero da Zevio tarafından tamamlanmış.









Padova'ya ayırabildiğimiz zaman bu kadar. Vicenza'ya geçiyoruz.

2 yorum:

  1. Vicenza'yı da merakla bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir an önce yazmak istiyorum ama, okunmuş ve tanıtım bekleyen 20 kitabı bir türlü azaltamıyorum. Pek çok yazı ve makaleyi ise ne yazık ki gündeme dahi alamıyorum.
      Yarın Vicenza ile devam edeceğiz.
      Sevgi ve en derin saygılarımla.

      Sil