26 Mart 2015 Perşembe

ŞUBAT AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 4

 

KİTABIN ADI
Altın Kupa (Cup of Gold)
KİTABIN YAZARI

John Steinbeck

KİTABIN ÇEVİRMENİ
Nihal Önal
KİTABIN YAYINEVİ
Remzi Kitabevi
KİTABIN BASKI YILI
2012
KİTABIN BASKI SAYISI
2. Baskı (Orijinal ilk baskı 1929)
KİTABIN SAYFA SAYISI
214 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
9/10 


Nobel ödüllü yazar John Steinbeck’in ilk yayınlanan kitabı. 1929 yılında yayınlanan bu ilk kitabında Steinbeck tarihsel bir olaydan yola çıkarak İngiliz korsan Henry Morgan’ın yaşamını romanlaştırmış.
Henry Morgan, Karayiplerde İspanyol hakimiyetini İngiltere lehine çevirebilmek için bir anlamda İngiliz devlet korumasında korsanlık yapmış bir şahsiyet. Yazar romanında Morgan’ı “La Santa Roja” (Kızıl Azize) ye ve Altın Kupa’ya sahip olmak için Panama City’i kuşatıp şehri ele geçirmesinin serüvenini anlatıyor.
Kolay okunan, tarihsel çerçevesinde değerlendirildiğinde fazla edebi bir yönü bulunmamakla birlikte Steinbeck’i edebiyat sahnesine çıkarması bakımından önemli bir kitap.


2 yorum:

  1. Steinbeck'in bütün eserlerini lise dönemimde okumuştum diye düşünüyordum fakat hatırlamıyorum bunu ,kitaplığmda bulunması gerekenler arasına ekledim , teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az bilinen ilk kitabı olduğu için sadece tüm eserleri kapsamında okunuyor.
      Sevgi ve saygılarımla.

      Sil