2 Aralık 2014 Salı

POLONYA GEZİSİNİN ARDINDAN

Ekim ayında gittiğimiz Polonya gezimizin önemli notlarını fotoğraflarıyla sizlerle paylaştım. Ancak bugüne kadar pek yapılmayan (daha doğrusu benim rastlamadığım) bir paylaşım daha yapmak istiyorum.

Yurt dışı seyahatlerin genellikle çok pahalı olduğu söylenir. Bu söylenti ise yurt dışı gezileri yapmayanların gözünde büyür de büyür. Gitmemenin en büyük bahanelerinden birisi haline gelir. Bir de, tur şirketleriyle gidilen gezilerde yaşanan sıkıntılar, zamanın kötü kullanılması, özellikle turların asıl görülecek kısımlarını, oraya  gidildiğinde ayrıca fiyatlandırmaları o geziye gittiğinize gideceğinize sizi pişman eder.
Ben de uzun süre, böyle tur şirketlerinin gadrine uğradım. Hatta bir gezimizde (Sharm El Sheikh) tur şirketini İlçe Hakem Kuruluna dahi şikayet ettim. Bir süredir yurt içinde olsun, yurt dışında olsun gezilerimi(zi) kendimiz organize ediyoruz.

Polonya gezisini de bu şekilde yaptık. Zaten bu tür kişisel organizasyonlarda ilk ve en önemli adım, kararlaştırdığınız gezi tarihlerine uygun uçak biletlerini almak. Biletleri temin ettikten sonra 2. Adım ise konaklama. Burada da en güvenilir kaynak “Booking.com”.  Tur şirketleri gezilerde size iki seçenek verir. Ya şehir merkezinde 4-5 yıldızlı oteller, ya da ucuz konaklama isterseniz, şehir dışında 3 yıldızlı oteller. Fakat ucuz seçeneği tercih ettiğinizde ulaşım bedeli için harcayacaklarınız sizi ilk seçeneği aratır hale getirir. Bizim tercihimiz ise merkeze en yakın noktalardaki 2-3 yıldızlı otellerdir. Zira özellikle yurt dışı gezilerde oteli sadece gece yatısı için düşünmek en mantıklı tercihtir. Otelin yıldızından ve lüksünden feragat ederek, buraya vereceğiniz nafile paraları yeme içmeye harcamak çok daha mantıklıdır. Ayrıca merkezden otel seçmek, şehir içi ulaşım giderlerinizi çok azaltacak ve size ayrıca zaman kazandıracaktır.
İlgilenen arkadaşların “yorum”larında soracağı sorulara göre başka farklı ek açıklamalar da yapabilirim. Ancak bu gezinin maliyetinin size bir fikir vermesi bakımından aşağıdaki bilgilendirmeyi yapmak istiyorum.
Polonya gezimiz, 5 gece konaklama 6 gün üzerinden oldu. Vize, herkes için değişken olduğundan buradaki harcama rakamını atlayarak kişi başı gezi maliyetine geçiyorum.
Tüm gezimiz boyunca yaptığımız ve toplama dahil olan harcamalar:

-          Ankara-İstanbul-Varşova gidiş dönüş uçak bileti,
-          3 gece Varşova 2 gece Krakov otel konaklaması,
-          6 gün kahvaltı-öğle yemeği- akşam yemeği + içkiler,
-          Tüm gezilen müzelere ait giriş biletleri,
-          Varşova-Krakov gidiş dönüş tren bileti,
-          Bir org konseri ve Kopernik Bilim Merkezinde 2 gösteri,
-          6 gün şehir içi ulaşım giderleri,
-          Krakov’da bir gün şehir dışı için günlük araç kiralama…

Kişi başı toplam : 1.391,00 TL (Gidiş tarihindeki kurlardan 488 Euro)

Hiç de abartılacak bir maliyeti yok değil mi?
(Fotoğraflar:  Krakov'da el yapımı çikolatalar satan bir dükkan)

4 yorum:

  1. 488 euro gerçekten de çok iyimiş..sizin sayenizde biz de gezmiş olduk işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidilemeyecek kadar pahalı olmadığını göstermek istiyorum. Umarım yerinde görme olanağı sağlarsınız.
      Sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  2. Mehmet Bey,
    Çok güzel bir yazı dizisi oldu yine. Polonya gitmediğim bir ülke. Büyük bir merakla takip ettim. Bir dolu şey öğrendim. Toplama kamplarıyla ilgili notları okurken bir kez daha dehşete kapıldım.
    Dostoyevski okumalarınızı da aynı şekilde merakla takip ediyorum. Seyahatin maliyeti konusunda verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Biz de tıpkı sizin gibi kendimiz organize ediyoruz gezilerimizi ve kesinlikle çok çok daha iyi sonuç alıyoruz. Selamlar…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda hanım, elbette gezi notlarını yazarken her geçen gün ben de deneyim sahibi oluyorum. Fotoğraf çekerken dahi en iyi noktaları öne çıkarmaya çalışıyorum.
      Dostoyevski'de sona yaklaşıyorum. Ama biraz sizin de katkınızla Fakir Baykurt sahne alıyor.Ayrıca Reşat Nuri Güntekin, Stefan Zweig ve Steinbeck'te devreye giriyor.
      Sevgi ve saygılar sunuyorum.

      Sil