12 Aralık 2014 Cuma

EYLÜL AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 4

 
KİTABIN ADI

Dava

KİTABIN YAZARI

Franz Kafka

KİTABIN ÇEVİRMENİ
Kamuran Şipal
KİTABIN YAYINEVİ
Cem Yayınevi
KİTABIN BASKI YILI
1974
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
326  syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
10/10 


Kuşkusuz Franz Kafka, Dönüşüm romanıyla (ya da uzun hikaye mi demek gerekir?) tanınırsa da “Dava” romanı da edebiyat dünyasında çok tanınır.
Dava, bitmiş bir roman değildir. Fragmanlar halinde kalmış, yazılmamış olduğu tahmin edilen kısımları olduğu gibi, ağır bir tempoda seyreden romanın finali romana uymayan bir kopukluk hissi yaratır. Kafka, yaşamının sonlarında yakın  arkadaşı Max Brod’a birkaç kitabı dışındaki yazdıklarını yok etmesini ister. Max Brod, Kafka’nın daha sağlığında bu sözü tutmayacağını söyler. Buna rağmen Kafka bir çok elyazmasını kendi eliyle yok etmiştir.
Dava romanını  Kafka’nın ölümünden sonra Max Brod düzenler, bazı bölümlerin yerini değiştirir ancak ekleme ya da çıkarma yapmaz hatta bazı yeniden yazımları dahi kitabın sonuna koyar.
Dava enteresan bir romandır. Hukuk sisteminin ironisi ve eleştirisi üzerine kuruludur. Küçük insanın yalnızlığını, çaresizliğini ve ümitsizliğini ön plana alır. Kahramanı Josef K. Bir bankada üst düzeyde görevli bir memurdur, bekardır bir pansiyonda kalmaktadır. Bir gün odası basılır gözaltına alınır ve hakkında bir dava açıldığını öğrenir… Ancak zaman içinde hakkındaki davanın altından kalkamayacağını anlar…
Franz Kafka’nın acılı yaşamından anları romanın sayfalarında hissedeceksiniz.

2 yorum:

  1. Sanırım Kafka'nın bu kitabını okudum hatta biraz ağır gelmişti bile diyebilirim sıkıcı falan işte.. ama tekrar okumaktan bir zarar gelmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes için aynı mıdır bilmiyorum ama ben bazen bazı yazar ve kitapları okumak için beklerim. Benim için bir olgunlaşma dönemidir. Kafka ve yazını da bunlardan birisi kitaplarına geçmeden önce biraz biyografisini okudum. daha sonra Milena'ya mektuplarla ile yakından tanıdım. Daha sonra kardeşleriyle ilgili mektuplarını okudum (Her iki kitabı da blogda tanıttım) Sonra sıra Kafka'nın yazın dünyasına geldi. Önce davayı okudum. Sonra Dönüşüm'ü (o da tanıtılacaklar arasında sırasını bekliyor.) Yakın zamanlarda da diğer eserlerini edineceğim.
      Biyografi ve yan kitaplar yazarı tanımanızı sağlıyor. Yararlı bir yöntem. Öneririm.
      Sevgi ve saygılarımla.

      Sil