4 Nisan 2014 Cuma

OKUYUN VE ŞAŞIRIN (YA DA HİÇ ŞAŞIRMAYIN)

(Önce Vatan bloğundan bu yazıyı oldukça eski tarihlerde almıştım. Fırsatını bulup yayınlayamamıştım. Ancak, halen iktidarda bulunan zihniyetin giderek ve sistemli olarak müspet bilimleri budamaya, bilimsel gerçekleri ters yüz etmeyi sistemleştirmeye, giderek çağdışı bir yaşam biçimini topluma kabul ettirmeye başlaması karşısında belki bir sinek vızıltısı olabilecek bu yazıyı paylaşmak istedim. Sinek vızıltısı dedim ama kelebek etkisi yaratır mı acaba?)
 “Biz Yüksek İhtisaslılar bu olayı çok iyi biliyoruz. Türkiye Yüksek İhtisas Hastanesi, rahmetli Prof Dr Mehmet Özdemir'in Koroner Anjiyoyu kurduğu, Türkiye'deki ilk hastanedir. Orada fevkalade tecrübeli ve Türkiye'nin en iyi kardiyologları vardır, Bunların içinde akademik titrleri de olan en az 5-6 kadın Kardiyolog vardır.Bunlar çeşitli girişimsel uygulamalarda da Türkiye'deki en iyilerdendir. Bu olayda "bizden olsun" diye hekim getirildiğini söylemişlerdi. Anjiyo sırasında da kalbin delindiğini, hastanın kanamadan öldüğünü söylemişlerdi o zaman . Ben o tarihte çoktan emekli olmuştum, bunları arkadaşlarımdan duymuştum.
Saygı ile Prof Dr Siber Göksel”

1- Kadın orta yaş üstüdür ve klasik bir kalp hastasıdır.
2-Geçen ay her zaman olduğu üzere yine rahatsızlanır. Esasında çok da önemli bir problemi yoktur.
3- Derhal Ankara'da Yüksek İhtisas Hastanesi'ne kaldırılır. Olay da burada başlar.
4-Böyle bir hastanede hastanın yakını "Biz KADIN DOKTOR istiyoruz” diye tutturur.
5-Görevli doktorlar Hipokrat Yemini'nden söz ederler. Kadın-erkek ayrımının hele tıpta söz konusu olmadığını anlatmaya çalışırlar. NAFİLE.
6-Kadının yakını "Bizim inancımıza aykırı, kadın doktorlar gelecek” inadından vazgeçmez.
7-Kadın doktorlar bulunur ancak bu arada kadın hafiften fenalaşmaya başlamıştır.
8-Doktorlar hastaya müdahale edilmesi gerektiğini, belki de ANJİYO" yapılması gerekeceğini belirtirler.
9-Hastanın yakını o zaman anjiyo için kadın doktor ister. BULUNAMAZ.
10- Bu sefer erkek ama bizim kafamıza uygun diyerek Van 100. Yüzyıl Üniversitesi'nden "o kafada" bir doktor getirilir özel uçakla.
11- Derhal anjiyo operasyonu başlar, ancak Van'dan getirilen erkek doktor işi pek bilemez ve hastanın bazı damarlarını parçalar.
12- (Teknik terimlerde yanılıyor olabilirim. Yani hastanın hayatı tehlikeye girer.) Yüksek İhtisas hastanesi doktorları derhal müdahale etmeleri gerektiğini söylerler, ancak hasta yakını "MAHREM" olduğu için diğer doktorları yaklaştırmaz bile
13- Derken anjiyo sırasında kan pıhtılaşması nedeniyle hasta komaya girer. Hasta yakını müdahale ettirmez ve maalesef hasta ÖLÜR
14- Kim mi bu hasta ve hasta yakını? Hani bir dönem memleketi idare etmiş ve başbakanlığımızı da yapan Sayın Prof. Dr. Necmeddin Erbakan  ve MERHUM karısı Nermin Erbakan.

6 yorum:

  1. Çok ilginç gerçekten şaşırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hurafeler ve bağnazlık ne başbakanlık dinler ne de makina mühendisliği. toplumun dönüştürülmek istediği nokta bu işte.
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. şu 12 yılda, doktor hataları, mesnetsiz ölümler aldı başını gitti.
    insan hasta hanelere gitmeye korkar oldu; doğru doktor bulmak için iğne ile kuyu kazar olduk.
    ne kadar hurafe o kadar yanlış; ne kadar bilim, o kadar doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cehaletle bilimin aydınlığını kapatmaya çalışıyorlar. Yazık ki başarılı oluyorlar.
      Sevgilerimle.

      Sil
  3. biliyordum bunu , nerde okuduğumu hatırlamıyorum ama okumuş ya da duymuştum.Yazık hem de çok ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğim gibi, maili çok önce almıştım. blogda yer vermek zaman aldı, muhtemelen başka bir yerde okumuşsunuzdur.
      Saygılarımla.

      Sil