21 Ocak 2014 Salı

HAYMANA GEDİK YOLU DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Geçtiğimiz Pazar günü için yapmayı düşündüğümüz doğa yürüyüşünü, Haymana’da bulunan “Doktorun Oteli” tesisleri kapsamında yürüyüş ve kaplıca banyosu olarak düşündük ve tanıdık olan tesisten açık büfe kahvaltı+ekmek arası köfte+akşam poğaçalı beş çayı ile ilaveten saati sınırsız kaplıca banyo ve havuz kullanımı paket sözleşmesi ile oldukça uygun bir fiyat aldık.
Önce aracı da otel anlaşması kapsamında düşünürken sonradan ayrı olarak tutmanın daha faydalı olacağından hareketle Pazar sabahı sadece tek noktada sabah saat 08.00’de Armada önünde buluşarak Haymana’ya hareket ettik.
Bol karlı ve soğuk bir havada yürüyüşün ardından kaplıca çok daha zevkli olsa da ne yazık ki Ankara bu sıralarda çok kurak ve o ölçüde sıcak bir iklime sahip. Bu nedenle yağışlı havada, dayanılmaz bir çamura sahip Haymana dağlarında bu kez oldukça sıcak bir havada hiç çamura bulanmadan bir yürüyüş gerçekleştirdik.
Saat 9.30 sıralarında otel tesislerine ulaştıktan sonra fazla beklemeden açık bulunan kahvaltı servisine dahil olduk. Keyifli bir kahvaltının ardından gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra, yürüyüşe katılmayacak olanları otelde bırakarak, otelin sahiplerinden doktor hanımın yürüyüş ve kaplıca üzerine kısa bir bilgilendirmesinin ardından 10.30 dolaylarında Gedik yolu üzerine çıkarak yürüyüşümüze başladık.
(Fotoğraf: BURAK ŞENGÜL)
Öğle arası ve kaplıca öncesi yemek ikramının saat 13.30’dan hemen sonra yapılacak olması nedeniyle bu gün için yürüyüşümüz 3 saat ile sınırlandırmıştık. Ancak bu kez sadece yürüyüş yapacağımızdan sırt çantalarımızı ve yedek malzeme almamamız nedeniyle yürüyüşümüz daha hızlı ve tempolu oldu. Bir süre yoldan tırmandıktan sonra uzak tepelerde görünen küçük bir koruluğa ulaşmak için yoldan çıkarak tepe ve vadilerden oluşan çok sayıda iniş çıkışla güney batıya doğru ilerledik. Ormanı yakaladıktan sonra yönümüzü dönüşte doğuya çevirip otelin doğusunda kalan küçük bir baraj setine ulaşmak amacıyla dönüşe geçtik.

Set gölü, yaşanan kuraklık nedeniyle oldukça alçalmış vaziyetteydi. İlerdeki günlerde de yeterli yağış olmaması halinde yaza ciddi bir kuraklığın sinyalleri var. Donmuş set gölünün kıyısında tepelerde yükselerek ve hafifçe kuzeye dönerek saat 13.00’ü biraz geçe otele ulaştık. Ancak tam otele ulaştığımızda bir arkadaşımızın cep telefonunu yolda düşürdüğünü öğrenince hemen 3 kişi, ilk başladığımız noktadan geriye tekrar yürüyüşe başladık. Güzel bir tesadüfle otele 1,5 kilometre kadar uzaklıkta telefonu bularak geriye yemeğe döndük.

Yemeğin ardından kaplıca keyfimiz başladı. Önce Türk hamamında bir süre kalıp, doktorun belirlediği süreyi aşmadan çıktık. Toplu bir sauna faslından sonra hamamda 2. Turu gerçekleştirip saat 16.00’ya doğru giyinmeye başladık.

Otelin beş çayı ikramı en üst katta gerçekleşiyordu. Ancak bir yürüyüş arkadaşımız için hazırlanan sürpriz yaş günü partisi ile keyifli bir dinlenmenin ardından saat 18.00 civarından Ankara’ya dönüş yolculuğumuz başladı. Bu kez kaplıca etkinliği de içinde olan bu yürüyüşümüz hem dinlendirici ve hem de eğlenceli olarak bizleri verimli bir çalışma haftasına fazlasıyla hazırlamış oldu.