8 Nisan 2013 Pazartesi

ŞUBAT AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 1


KİTABIN ADI
Nil’den Fırat’a Devlet Oyunları
KİTABIN YAZARI
Erdal Sarızeybek 
KİTABIN ÇEVİRMENİ
-
KİTABIN YAYINEVİ
Pozitif Yayınları
KİTABIN BASKI YILI
2012
KİTABIN BASKI SAYISI
6. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
452 sayfa
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
9,5/10  (Az sayıda dizgi hatası var)
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
8/10 

Güneydoğu savaş gazilerinden ve doğuda oynanan büyük oyunlar konusunda bilgi ve fikir sahibi, değerli komutanlarımızdan Erdal Sarızeybek, PKK terörü, Kuzey Irak’ta oluşturulmaya çalışılan Kürt Devletçiği oyunlarının arka planında önemli rolü bulunan İsrail’i bu kez dini tarihi, Tevratın kaynaklarından geldiğini ileri sürdükleri tarihi ve dini misyonlarını göz önüne seriyor.

Bir din devleti olan İsrail’in, binlerce yıllık Yahudi dinsel yaşamını, kutsal kitap üzerinden sorguluyor.

Kitap konuyu hiç bilmeyenler ve ilk kez okuyacaklar için önemli ve değerli bir kaynak.

Ancak Tevrat’ın içeriğini bilen ve az çok Yahudi tarih ve misyonunu yakından takip edenler için Tevrat’ın çok detaylı anlatımı ve hikayeleri konunun anlamını dağıtıyor, tekrarların çok fazla yapılmış olması vurgulanan konunun içeriğini azaltıyor.

Ancak, ülkemizin geleceğine kafa yoran, sorunların ardındaki olayların peşine düşen, sorgulayan biriyseniz okumanız ve saklamanız zorunlu kitaplardan.

4 yorum:

  1. sahsen seviyorum erdal albayı üstad.

    tevratı ve misyonunu çokca anlatması tevratı okuyanlar bilenler için tekrara kaçıyor olsa bile...
    ki muhtemelen ben atlayacağım o bolümleri...
    bilmeyenler olduğunu düsünüyorum.
    hatta bilmeyenlerin çokca olduğunu düsünüyorum.

    daha geçen gün eski ahitlerimden birini,
    "bilmeden konusma oku sonra konusalım" diye çok bilmis bi arkadasa verdim sonuncuydu galiba...

    nacizane fikrim üstüne basılsın altı çizilsin diye tekrara basvurulmustur.
    neise.

    listeme aldım.
    ilk fırsatta okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili absalom,
      Yorumunuz çok değerli ve etkili. elbette komutanımızın kitabı benim için oldukça değerli. Yaptığım küçük eleştiri kitabın değerini asla azaltmıyor.
      Sevgi ve saygılar sunarım.

      Sil
  2. amerikayı hatta dünyayı israilin yönettiğini düşünürüm hep.

    YanıtlaSil