27 Şubat 2013 Çarşamba

21.YÜZYILA ÇİN-JAPONYA-KORE ÜÇLÜSÜ KOŞAR ADIMLARLA GİRDİLER..

Değerli arkadaşlar,  Fen derslerini seçmeli, din derslerini zorunlu kılan bir eğitim sistemiyle,  21. yüzyılın  gittikçe çetinleşen problemlerinin üstesinden gelecek aydın bir nesil yetiştirilemeyeceğini söyleyip duruyorum. 

Bu sefer örnek olarak gençlerimizin Matematik-Fen bilgi derecelerini  başka ülkelerle kıyaslamak amacıyla  yaklaşık 70 ülkenin katıldığı ve her 3 yılda bir yapılan PISA sınavını aldım. Bu sınav OECD tarafından  15 ve daha yukarı yaşlarda öğrencilerin  kendi dilinde okumak, anlamak ve matematik-fen beceri derecelerini ölçen bir sınavdır. 

Madem ki nüfus bakımından ve  ekonomik büyüklük bakımından dünyanın ilk 20 ülkesi arasındayız, bu durumda da çocuklarımızın hiç değilse ilk 20-25 arasında olmasını beklerdik.. Ne yazık ki  çok gerideler.. 
 OECD Ülkeleri 
Kurucu üyeler (1961)
§  Avusturya Avusturya
§  Belçika Belçika
§  Kanada Kanada
§  Danimarka Danimarka
§  Fransa Fransa
§  Almanya Almanya
§  Yunanistan Yunanistan
§  İzlanda İzlanda
§  İrlanda İrlanda
§  İtalya İtalya
§  Lüksemburg Lüksemburg
§  Hollanda Hollanda
§  Norveç Norveç
§  Portekiz Portekiz
§  İspanya İspanya
§  İsveç İsveç
§  İsviçre İsviçre
§  Türkiye Türkiye
§  Birleşik Krallık Birleşik Krallık
§  ABD Amerika Birleşik Devletleri
Sonradan katılanlar:
§  Avustralya Avustralya (1971)
§  Çek Cumhuriyeti Çek Cumhuriyeti (1995)
§  Finlandiya Finlandiya (1969)
§  Macaristan Macaristan (1996)
§  Japonya Japonya (1964)
§  Meksika Meksika (1994)
§  Yeni Zelanda Yeni Zelanda (1973)
§  Polonya Polonya (1996)
§  Slovakya Slovakya (2000)
§  Güney Kore Güney Kore (1996)
§  Şili Şili (2010)
§  Estonya Estonya (2010)
§  Slovenya Slovenya (2010)
§  İsrail İsrail (2010)

Bir çok ülke Eğitim programlarının yeterliliklerini sınamak amacıyla PISA’ya katılmaktadır. Türkiye PISA’ya 2003-2006-2009 yıllarında katılmış genel sıralamada hep sondan ikinci olmuştu. 2003 yılı sınav sonucuna göre İlköğretim programı baştan sona tamamen değiştirilmiş, buna rağmen 2009 da yapılan sınavda da önemli bir değişiklik olmamıştır. Tüm sınavlar ve diğer değerlendirmeler de göz önüne alındığında,  dindar nesil yetiştirmekle meşgul Türkiye, bu sefer de  34 OECD ülkesi arasında sondan ikinci olmaktan kurtulamamıştır..

Matematik Sınav sonucu:

Çin (600), Singapur (562), Hong Kong-Çin (555), Kore (546), Tayvan-Çin (543), Finlandiya (541),  İsviçre (534), Japonya (529), Kanada (527), Hollanda (526), Makao-Çin (525), Yeni Zelanda (519), Belçika (515), Avustralya (514), Almanya (513), Estonya (512), İzlanda (507), Danimarka (503), Slovenya(501), Norveç (498), Fransa (497), Slovakya (497), Avusturya (496), Polonya (495), İsveç (494), Çek Cumhuriyeti (493), Birleşik Krallık (492), Macaristan (490), Lüksemburg (489), ABD (487), İrlanda (487), Portekiz (487), İspanya (483), İtalya (483), Letonya (482), Litvanya (477), Rusya Federasyonu (468), Yunanistan (466), Hırvatistan (460), BAE (453), İsrail (447), Türkiye(445), Sırbistan (442), Azerbaycan (431), Bulgaristan (428), Romanya (427), Uruguay (427), Şili (421), Tayland (419), Meksika (419), Kazakistan (405), Arjantin (388), Brezilya (386), Kolombiya (381), Tunus (371), Endonezya (371), ..

Fen Bilgisi Sınav sonucu :

Çin (575), Finlandiya (554), Hong Kong-Çin (549), Singapur (542), Japonya (539), Kore (538), Yeni Zelanda (532), Kanada (529), Estonya (528), Avustralya (527), Hollanda (522), Tayvan-Çin (520), Almanya (520),  İsviçre (517), Birleşik Krallık (514), Slovenya (512), Polonya (508), İrlanda (508), Belçika(507), Macaristan (503), ABD (502), Çek Cumhuriyeti (500), Norveç (500), Danimarka (499), Fransa(498), İzlanda(496), İsveç (495), Avusturya (494), Letonya (494), Portekiz (493), Litvanya (491), Slovakya (490), İtalya (489), İspanya (488), Hırvatistan (486), Lüksemburg (484), Rusya Federasyonu (478), Yunanistan (470), BAE (466),  İsrail (455), Türkiye(454), Şili (447), Sırbistan (443), Bulgaristan (439), Romanya (428), Uruguay (427), Tayland (425), Meksika (416), Ürdün (415), Brezilya (405), Kolombiya (402),  Arjantin (401), Tunus (401), Kazakistan (400), Endonezya (383), .....

Görüldüğü gibi Süper Ülke Çin açık ara ile tüm OECD  ülkelerine fark atmaktadır.. Ardından Kore ve Japonya geliyor.. Kullandığınız  teknolojik donanıma, evinizdeki elektronik eşyaya bir bakın, nedenini anlarsınız.. 

 æ
D.Ali Ercan <daliercan@gmail.com>


4 yorum:

  1. İşte deneme tahtasına dönüştürülmüş bir eğitim sistemi,temeli sağlam olmadığı için her gelen yönetim kendi borusunu öttürmek istediğinden tıpkı ülke yönetimimiz gibi gelecek nesillerimizde etkileniyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki yakın bir zamanda lehimize bir düzelme olmayacak gibi gözüküyor. Bu ezberci, basmakalıp ve hurafelere dayalı eğitimle gerilemeye devam edeceğiz.

      Sil
  2. Evet doğru dünyanın en gelişmiş 20 si içindeyez doğru ama ekonomik gelişmişlik insani gelişmişlik açısından SÜRÜNÜYORUZ, sosyo ekonomik endeskler bakımından SÜRÜNÜYORUZ, Dünyada bildiğim kadarıyla çok güçlü bir markamız yok, sporda acı ama gerçek SÜRÜNÜYORUZ, daha sayabilirim Bilgehan abi sizin saydığınız gibi ayrıca nüfusumuzun da %60-65 i kadarı mutluymuş doğrudur benim avdeki balıklarımda suyu uygun ve karınları tok oldukça mutlu olduklarını gözleyebilirsiniz..........aslında bu ülkede bizlerin olmasını istedikleri bu akvaryum varken bizlerin mükemmel nehirlerde ,göllerde ne işi var tenlikede yok bizleri avlıyacak canlılar gibi.......tabiki bu balıklar için geçerli insanlar için değil eğer beynimizi çalıştırmayıp nehirleri ve gölleri hayal edemez isek balıklardan ne farkımız olur DÜŞÜNEN, SORGULAYAN ,ARAŞTIRAN, MERAK EDEN BİR TOPLUM OLMA DİLEĞİYLE..................BURAK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşüncelere ben de katılıyorum Burakcığım. Sevgiler.

      Sil