3 Ocak 2013 Perşembe

2012 KİTAP RAPORU

Genellikle her yıl sonu itibariyle sene içindeki işler, etkinlikler ve yapılanlar konusunda bir durum muhasebesi yapılır.

Bloglarımla ilgili özetlemeleri ilerideki günlerde yapacağım. Ancak hem blog fikrinin oluşmasında etkin rol oynayan ve hem de yıllar içinde süregelen bir alışkanlığım olan kitaplar konusunda 2012’yi özetlemeye çalışacağım.
Değişik yayınlarda ve istatistik haberlerinde okuduğunuz gibi ne yazık ki Türk insanının hayatında kitap fazla bir yer tutmuyor. Değişik sebepleri var. Kimisi “karnımız zor doyuruyorum bir de kitaba mı para vereceğim” derken, kimisi “Zamanında bana alışkanlık kazandırılmadı” kaçamağına sapar. Kimisi de “Devamlı okumaktan sıkılıyorum” der.
Sebeplerin belki hepsi de önemli ve göz ardı edilemeyecek gerekçeler olabilir. Ama bugün toplumumuzun ulaştığı kültürsüzlük, kaba ve can yakma davranışlarının hızla artması, telefonla lak lak etmenin bir hayat biçimi haline gelmesinde sanırım yaşamımızın kitapsızlığının büyük payı var.
Her neyse, içim acısa da en azından bireysel çabamla halkımızın ortalamasını yukarıda çekmeye çalışıyorum. (Kelebek etkisine yol açar mı acaba?)
Bu sene bitirdiğim kitap sayısı 71
Bu kitaplardan büyük bir kısmının blogda tanıtımını yaptım. İlgilenen ve takip eden dostlarım olduğunu sanıyorum.
2012 yılı içerisinde okuduğum toplam sayfa sayısı 24.965 oldu. (Yıllardan beri devam eden, değişik konularda istatistik yapma alışkanlığım var)
Elbette bunun bir kısmı düzenli aldığım dergilere ait.
Ancak, bugün ortalama bir kitabın 200-250 sayfa olduğunu düşünürseniz okuma sayımın 100 kitap boyutunda olduğunu düşünüyorum. Fena sayılmaz.
Sırf kitapta sayısal rakamları zorlamak uğruna ince kitap almayı asla düşünmem. Kitap tanıtımlarımı izleyenler, okuduğum kitapların genel çerçevesini bilirler.

Kitap seçerken ya da kitap alırken belli ilkeler ve alışkanlıklar çerçevesinde hareket ediyorum. Açıkça söyleyeyim, sevmediğim yazarlar vardır kitaplarını almam. Sevdiğim yazarların Türkçe’ye çevrilmiş/yayınlanmış tüm yayınlarını toplamaya gayret ederim.
Tür olarak sevdiğim ve gördüğüm anda aldığım kitaplar vardır. Basında ya da bloglarda sürekli tanıtılan bazı kitaplar ise bana çok yabancıdır, hiç çekici gelmezler. Nadir ve az okunan kitapları keşfetmeyi severim.

Herkese yeni yılda bol ve keyifli okumalar diliyorum.

7 yorum:

  1. Tebrikler.Güzel bir sayı 71 http://www.vikitap.com/ bakmanızı öneririm,yeni yıl okuma hedefleri , değerlendirme ve kim ne okuyor,alışılmışın dışında adını hiç ya da daha az duyduğumuz yazar ve kitapları takip etmemizi sağlayan kitap aşıklarının sitesi tavsiye ederim bakın derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilginç bir siteye benziyor. Biraz zaman ayırıp bakacağım. Teşekkürler.

      Sil
  2. Merhaba,
    Önce tebriklerimi ve takdirlerimi bildiririm.
    Yılda 71 kitap okumak, başka deyişle her 5 günde bir kitap bitirmek olağanüstü. Tek kelimeyle maşallah.
    Üstelik bu kitaplarla ilgili tanıtım yazılarını paylaşmanız övgüye değer.
    Okuma alışkanlığınızın ve başarılarınızın devam etmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler. Umarım bu sene de çizgimi devam ettirebilirim. Saygılar.

      Sil
  3. The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad and
    tested to see if it can survive a twenty five foot drop,
    just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
    I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!
    Look into my page ; shorttermloans90

    YanıtlaSil
  4. 71 kitap. Tebrik ederim ve bu sayede beni de kaç tane kitap okudum gibi bir muhasebeye giricem. Bende okuduğum kitaplarla ilgili düşüncelerimi yazayım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bekliyorum. Tüm dostların bu bilgileri açıklaması beni sevindirir. Az ya da çok okunan kitap sayısı gelecek için destek ve moral olur. Amaç, her zaman daha ileri gitmek olmalı.

      Sil