10 Ekim 2011 Pazartesi

NAZIM BABA'DAN RAKI ÜZERİNE

Haftanın daha ilk günü bu rakı muhabbeti ne demeyin. Hafta başında bir hoşluk yaratmak ve haftanın kolay geçmesini sağlamak için biraz şiir, ama rakılı şiir ekleyeyim dedim
Blogda bildiğiniz gibi rakı içmenin 101 kuralını vermiştim. Ama Nazım baba, rakı üzerine o kadar güzel şiirler yazmış ki o kadar güzel eklemeler yapmış ki yazmadan edemedim. Buyrun Nazım'dan rakı...
 SOFRA

Şu Varna deli etti beni,
divâne etti.
Sofrada domates, yeşil biber, kalkan tavası,
radyoda "Ha uşaklar!" Karadeniz havası,
rakı kadehte aslan sütü, anason,
uy anason kokusu!
Ahbapça, kardeşçe konuşulan dilim...
A be islâh be, islâh be hâlim...
Şu varna deli etti beni
divâne etti...


ANLAYAMADILAR...

Biz ince bel, ela göz, sütun bacak için sevmedik güzelim,
Gümbür gümbür bir yürek diledik kavgamızda...
Ateşin yanında barut, barutun yanında ateş olasın diye!..
Rakı sofralarında söylenip, acı tütün çiğnercesine sevdik...

RAKI !!!
Bu meret öyle bir merettir ki, acıyla içilir, tatlıyla içilir,
neşeyle içilir, ağlayarak içilir, kavunla içilir, peynirle içilir,
ikisi beraber çok güzel içilir yemekle içilir, mezeyle içilir, suyla içilir,
susuz içilir, sodayla içilir, şalgamla içilir.
Ama işte,bir tek salakla içilmez...

Nazım Hikmet RAN

13 yorum:

  1. Helal be cok güzel söylemiş üstad herşeyle içilir ama bir tek salakla içilmez :-)

    YanıtlaSil
  2. rakı ister misin babba...

    YanıtlaSil