4 Ocak 2011 Salı

DÜZELTME

Blogda 8.4.2010 tarihinde SIDIKA AVAR hakkındaki yazımda, kendisinden değerli gazeteci ve yazar BANU AVAR'ın annesi olarak söz etmiştim.
Daha sonra bazı yazılarda Sıdıka Avar'ın kızının BAHU olarak geçmesi üzerinde konuyu daha sonra tekrar incelemek için ertelemiştim. Bir arkadaşımın konuya tekrar dikkat çekmesi üzerine, araştırdığımda gördüğüm gerçeği buradan açıklama gereği duyuyorum.
Sayın SIDIKA AVAR 1901 doğumlu olup dünyaya getirdiği tek kızı 1924 doğumlu BAHU'dur.
Sayın BANU AVAR ise 1955 doğumludur.
Gerçek şu ki, Sayın SIDIKA AVAR'ın eşi MEHMET BAHATTİN BEY'in, SIDIKA hanımdan ayrıldıktan sonra yaptığı ikinci evlilikten Sayın BANU AVAR dünyaya gelmiştir. Zaten BANU hanımın, doğum tarihi itibariyle de mümkün olmadığı açıktır.
Bu önemli ayrıntının yazıda atlanması yanlış düşünceler uyandırmakta olduğundan düzeltmek istedim.

2 yorum:

  1. Bu önemli ayrıntı için teşekkür ederim...Fakat benim anladığım Banu Avar bu şekilde de Sıdıka Avar'ın değil ama yine de Mehmet Bahattin Beyin kızı olmuş oluyor...Yani Sıdıka Hanım Mehmet Bey'in 2. eşi olaydı ve Mehmet Bey'in de ilk eşinden olmuş olsaydı Banu Avar Hanım o zaman resmiyette olan ve gerçekte ise söylenilen ifade ie Sıdıka Hn.'ın üvey kızı olmuş olacaktı...ve Sıdıka Hanım'ın maneviyatı ile de üvey değil de gerçek kızı -imiş gibi düşünülecekti!..

    yanılıyor muyum...yoksa ben yanlış mı anladım!..:)
    ama şu bir gerçek ki; her iki bayanda gözümde çok saygıdeğer isimler...bu güzel ayrıntı için sağol sevgili M. Bilgehan Merki...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Esmir,
    Dediğiniz gibi, önceki anlatımın tersine Banu Avar,Sıdıka Avar'ın kızı olmuyor. Eğer Sıdıka hanım, 2. eş olsa idi belki "analığı" tabiri kullanılabilirdi. Ancak bu durumda soyadı dışında bir bağı olmuyor. Sevgiler, saygılar.

    YanıtlaSil