3 Kasım 2010 Çarşamba

YÜNLÜ YAYLASI DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Kısa süreli bir rahatsızlık, Cumhuriyet Bayramı tatili ve seyahati nedeniyle önceki hafta sonu yaptığımız doğa yürüyüşünün anlatımı bugüne sarktı.
Uzun, yağmurlu ve soğuk günler sonucu havanın yumuşaması nedeniyle önceki hafta sonunu doğa yürüyüşü ile değerlendirmek istedik. Programda, “Saçaklı mantar toplama” etkinliği yapılacağını öğrenince doğada yeni bir konuyu daha öğrenme merakıyla yürüyüş kaydımızı yaptırmıştık.
Ancak yürüyüş sabahı, rehberimizle beraber katılımcıların 40 bulduğunu öğrenince ve üstelik rehberimiz Tekin beyin bu kez yalnız gelmek zorunda kalması sebebiyle yürüyüşün çok düzenli olamayacağı endişesi taşımaya başladık.
Üstelik otobüste, ilk kez yürüyecek katılımcıların 10’dan fazla olduğunu görünce, rehberimiz düzenli yürüyebilmek için grubun belli bir süre sonra bölünerek bir grubun daha kısa bir rotada bitirmesi, kalan grubun da olağan uzun yürüyüşünü yapmasını planlamaya başladı.

Günlerin kısalmakta olması ve havanın erken kararması nedeniyle yürüyüşümüze daha erken başlayabilmek için Kızılcahamam’da verdiğimiz çay-çorba molamızı nisbeten kısaltarak Gerede’ye daha yakın olan bir bölgede araçlarımızdan inerek 10.40 dolaylarında yürüyüşümüze başladık.
Aşırı yağmurlu geçen mevsim nedeniyle Gerede ormanlarında mantarın her çeşidinin olağanüstü çoğaldığını daha yürüyüşün ilk bölümlerinde gördük. Cinsini daha önce bilmediğimiz saçaklı mantarın ilginç görünümlü, yenilebilir olması sebebiyle çok toplandığını, bir süre haşlandıktan sonra, ızgara ya da tavada pişirildiğinde et tadında olduğu rehberimiz tarafından anlatıldıktan sonra belli bir bölgede yoğunlaşmış olan mantarların toplanmasına geçtik.

Katılımcılardan bir bölümünün rehberimizin gösterdiği cinslerden oldukça çok topladığı mantarlar doğada o denli çok ve çeşitli ki gördüğünüz resimlerden de anlaşılacağı gibi tam bir renk cümbüşü içindeler.

Keyifli bir arazi taramasından sonra yaklaşık 13.00 dolaylarındaki yemek molamız rehberimizin kültür mantarı ızgarası eşliğinde keyifle ve bir saat sürdükten sonra yürüyüşümüzün 2. kısmı başladı
SAÇAKLI MANTAR
Yaklaşık 14.20 dolaylarında orman yolunun çatallaştığı bir noktada grubumuz ikiye ayrıldı. Hızlı ve uzun yürüyüşü bekleyen grup geniş bir çember çizerek döneceği güzergahında 1400 m lik tepenin çıkılıp inilmesi de dahil uzun rotasına başlarken geriye kalan grup orman yolundan sakin bir yürüyüşle aracımızın bizi bekleyeceği noktaya doğru yürüyüşüne başladı.

Uzun yürüyüş grubumuz zamanın darlığı sebebiyle molalarını azaltarak belirlenen güzergahında yürüyüşünü 17.00 dolaylarında tamamlayarak havanın kararmaya başlamasından hemen önce 13-14 kilometrelik yürüyüşünü tamamlamış olarak araçta bizi bekleyen gruba ulaştı.

. Kızılcahamam’da yaptığımız olağan dinlenmemizin ardından yine doğada bir gün geçirerek, keyifli yürüyüş ve dinlenme anlarının paylaşıldığı zevkli bir yürüyüşü sonlandırarak 21.00 dolaylarında Ankara’ya ulaştık.