28 Temmuz 2010 Çarşamba

TEMMUZ AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 3


KİTABIN ADI : Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz- İnsanın Hikayesi
KİTABIN YAZARI : James C. Davis
KİTABIN ÇEVİRMENİ : Barış Bıçakçı
KİTABIN YAYINEVİ : T. İş Bankası Kültür Yayınları
KİTABIN BASKI YILI : 2009
KİTABIN BASKI SAYISI : 4. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI : 459 sayfa
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ : 10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ : 10/10
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ : 6/10
YORUM : Benzeri konulardan sayısını hatırlayamadığım kadar çok kitap okudum. Son zamanlarda bu tür bir kitabı aldığımda farklı bir bilgiden ziyade yazarın geçmişteki olaylara yaklaşımını irdelemeye ve eserin bilimsel tadına varmaya özen gösteriyorum.
Kitap tamamen, en basit seviyede anlatım için hazırlanmış. Hiçbir bilimsel kaygısı ya da özgünlüğü bulunmamakta.
Sayın yazar, daha kitabın başlarında, tek tanrılı dinlerin doğuşunu anlatırken, bu kitaplardaki hikayeleri (masalları desek daha doğru olacak) anlatırken sanki bu olayları, insanlığın geçmişinde gerçekten olmuş olaylar gibi anlatarak, aslında bilimsel-tarihsel bir kaygı taşımadığını, dünyaya Darwinci değil, klasik hristiyan dinci kafası ile baktığını gösteriyor.
Kitap aslında insanlığın bir tarih hikayesi de değil. Yazarın kendi seçtiği konularda basit okuma parçaları görünümünde yazılar. Kitabın yarısına gelmeden son yüzyıla giriveriyorsunuz.
20. Yüzyılın olaylarını Amerikan kapitalist mantığı ve kafasıyla peşpeşe sıralıyor.
İnsanlığın hikayesini anlatan bir kitapta “Macdonald’s” hamburger zincirinin hikayesini okuduğunuzda şaşalıyor, amerikan gözüyle sosyalist SSCB ve Çin devrimlerini okuyunca da tarihinde çarpıtılma derecesini tahminleriniz dahi şaşıyor. SSCB’nin bir dönem uzay yarışında amerikayı tesadüfen geçtiğini, Brejnev’in salyasını tutamayan bir adam olduğunu okuduğunuzda da kitabı havaya atıp güzel bir vole çekmeyi dahi düşünebiliyorsunuz.
Bu nasıl kitap tanıtımı oldu demeyin. Bu da böyle bir tanıtım işte…

(Kitabın orijinal baskısı)

James C. Davis, ABD'deki Pennsylvania Üniversitesi'nde 1960-1994 arasında tarih dersleri verdi. Modern Avrupa uluslarının doğuşu, özellikle de Venedik tarihi alanında tarihçilere yönelik dört kitap yazdı. Sıradan insanlar, çalışanlar ve köylüler tarihin ayrılmaz bir parçası olarak eserlerinde yer aldı. Son kitabı olan İnsanın Hikâyesi, aynı zamanda eğitmenlik hayatı boyunca edindiği, tarihi uzman olmayanlara kolay anlaşılır olarak aktarma deneyiminin somut bir ürünüdür. (alıntı)

2 yorum:

  1. Çok ilginç buldum.Listeme aldım.Teşekkürler.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ebruli,
    Okuduğunuzda, yorumlarınızı merak ediyorum. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil